joi, 4 iunie 2009

Sănătatea noastră


Cazul tânărului de 28 de ani care este suspectat de contactarea virusului gripei porcine a suscitat în mine o mai veche părere, nu chiar bună, despre sistemul de sănătate din România.
Medici neplătiţi, lehămetiţi de slujba lor etc...toate aceste elemente, alături de multe altele, au adus sistemul de sănătate de la noi într-o stare lamentabilă.
Mama prietenei mele este medic de familie de mai mult de 15 ani, fapt care nu o împiedică să îşi facă meseria cu acelaşi patos, tratând pacienţii cu aceaşi păzire ca şi la început.
Pentru a face o paralelă cât mai corectă între cele 2 tipuri de medici prezentate mai sus, am să vă dăruiesc spre lectură o parte din interviul acordat unei publicaţii online, de către Vlad Posea, tânărul suspectat de contactarea virusului sus-numit.
"Ne-a interogat un doctor care ne-a intrebat daca ne doare capul si daca stranutam. Eu am fost singurul la care s-a uitat mai mult pentru ca sunt racit de vreo 10 zile. Ni s-au luat doua probe, din gat si din nas, dupa ce am fost imbracati in niste halate sterile de unica folosinta.

Ne-au zis ca in 24 de ore vom fi anuntati doar daca suntem infectati. Apoi au zis ca poate 48 si ca eventual sa dam si noi telefon. Cand ne pregateam sa plecam ne-au invitat sa semnam niste formulare prin care sa declaram ca am refuzat sa ne internam in pofida avizului medical. Cand am intrebat daca trebuie sa ne internam, au zis ca in nici un caz. Tot acolo mai afirmam ca ni s-a raspuns la toate intrebarile si ca vom sta 7 zile in carantina acasa. Am refuzat sa semnam respectivul document pana nu am eliminat refuzul de a ne interna si nu am mai adaugat cateva precizari. Dupa, a mai venit inca un doctor care ne-a precizat ca vom fi contactati telefonic zilnic, timp de 7 zile, pentru a ni se monitoriza situatia.

HotNews.ro: Cand o sa aveti un raspuns de la cei de la Matei Bals?
Vlad Posea: Nu stiu, sincer nu stiu. Au fost foarte evazivi, acesta este singurul raspuns pe care l-am primit dupa foarte multe telefoane date de foarte multi oameni.

HotNews.ro Cum tine spitalul legatura cu dumneavoastra?
Vlad Posea: Ne-au spus sa ne ducem la spital numai daca se intampla ceva. Ar trebui sa fim sunati si noi, practic acest lucru s-a intamplat o singura data cand ne-am certat cu ei si i-am amenintat ca iesim si nu eram inca in carantina si nu ne dadeau nici un raspuns.

HotNews.ro: Cum va simtiti?
Vlad Posea: Eu eram racit de o saptamana. Ma simt mai bine de cand stau acasa".

2 comentarii:

andreiraduM spunea...

Of!
E o problema atat de dureroasa, incat si a vorbi e o povara.
Daca numai sistemul medical ar fi singura buba din Romania, poate am fi fericiti.
TOATE sistemele sunt varza, la noi in tara... si cu cat trece timpul ele se infunda mai tare, de nici mama lui ciotea n-o sa le mai poata desfunda.

Ionuţ Androne spunea...

Este adevărat că toate sistemele sunt corupte şi merg prost, însă, după părerea mea, acest sistem ne atinge cel mai mult şi cel mai grav.

Trimiteți un comentariu

Comentează